Peel P50 (bailout) - ei lainkaan pakkia. |
SP:n pääjohtaja Liikanen: "Euro on peruuttamaton..."
Presidentti Niinistö: "EU on Suomelle peruuttamaton valinta..."
Ministeri Stubb: "Suomi on peruuttamattomasti sitoutunut euroon..." (Yllättävä mielipide!)
Puheenjohtaja Soini: "Euro ei ole peruuttamaton..." (Yhtä yllättävää.)
Viikon uusvanha vitsi: Kreikka vakuuttaa säästöjen syntyvän... (Ei jaksa naurattaa.)
Vitsin lisuke: EKP:n saksalainen johtokunnan Asmussen: "Kreikan euroero olisi hyvin kallis Kreikalle, Euroopalle ja Saksalle..." (Voisiko ero olla kalliimpi kuin tuki?)
Kansanedustaja Zyskowicz (kok): "... tukipakettipiikki Kreikan osalta pitää panna poikki..."
Rankempi uutinen euron ihanuudesta: "Eurokriisin runnomat portugalilaiset etsivät parempaa elämää Angolasta..." (Hyvä, ettei Zimbabvesta!)
Mitä sitä pakittamaan?
Maailman pienin sarjavalmisteinen auto, brittiläinen Peel P50 ilmaantui teiden tukoksi vuonna 1962. Kolmipyöräisessä kulkineessa on tilaa kuskille ja kassille. Pienokaista valmistettiin vain 50 yksilöä. Auto on kestävä, sillä suurin osa noista 50-vuotiaista peltitoosista on vielä starttikuntoisia.
Äskettäin Peel Engineering valmisti toiset 50 Peeliä, joten peruuttamattomilla euroherroilla ja -rouvilla on vielä toivoa. Peel P50 olisi heille mitä sopivin bailout-auto, sillä siinä ei ole lainkaan pakkivaihdetta. Ei muuta kuin täysillä eteen! Sitten ehkä jarrua, uukkari ja lätkä lattiaan!
Hinta ei tietenkään ole euroherrojen eliitille mikään este, mutta sitä kertyy kuulema noin 12.000 taalaa. Luulisi, ettei uusia Peelejä enää saa tehtaalta, joten hintaa voisi huutokaupassa kertyä enemmänkin?
Tuommoinen pikku peltipolle saattaisi kestää paljon euroa pitempään? Isompi ukko ei kyllä tahdo mahtua kyytiin.
Junckerille tai Kataiselle Peel olisi soiva peli!
Video miniautoista, mm. älyttömän pienestä Peelistä.
Linkki Peelin sivuille.
Suomen ainoa Peel on kallis auto.
Euroa ja tukipaketteja kritisoiville, kuten Soinille ja Zysselle, kelpaisi varmaan vaikka intrigöörin jo aiemmin esittelemä molemmista päistä ajettava eestaas-kupla?
Volkkarilla olisi hyvä veivata, meni sen kurjan euron rempan kanssa miten vain. Kupla ei kuitenkaan helposti puhkeaisi.
Alempana on kunnon viherkupla, herneeltä se vähän näyttää ja volkkariltakin.
Lisää kuvia pikkuruisista autoista.
Viherkupla. Saa sähköistää! |
***
Ennen wanhaan rakennettiin Romaniassa edistyksellinen ja hyvin aerodynaaminen auto nimeltä Persu. Uudempikin moderni kolmipyörä Persu löytyy ja hybridinä. Laitan vanhuksesta kuvan ja linkkejä:
Toinen aerodynamiikan ihme Schlörwagen rakennettiin Saksassa vuonna 1939. Laitan siitä kaunottaresta myös juttulinkin. Ja linkin pienoismallin tuulitunnelikokeeseen tuubiin.
Ja kuvat tähän alle.
***
2 kommenttia:
Tuo Peel olikin aivan "uusi" tuttavuus.
Myös umpi-impivaaralainen Helkama oli jo ammoin euro-yhteensopiva:
http://www.youtube.com/watch?v=P2sLDYPkmNo
Tässäkin olisi kaksi versiota Stubbin euroautoiksi:
http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&NR=1&v=w9AOhPgCNJs
http://www.youtube.com/watch?v=rvA7hDh_vhY&feature=fvst
Hitto, kun en löydä tuupista enää semmoista ihan kelvon näköistä autokeksintöä. Vaikutti, että siinä olisi ollut jossain vauhtipyörä(?), johon veivattiin vivuilla lisää voimaa. Ihan hyvin se näytti menevän pikkutiellä kaksi ukkoa kyydissä. Siitä oli useampikin video, mutten osaa etsiä.
Lähetä kommentti