18.9.2013

Hei, meitä kytätään!

Samaan aikaan kun joukko ihmisiä pelleilee Big Brother talossa kaikkien halukkaiden sohvanauriiden katseltavina, todellinen ammattilaistason isovelikyttäys voi paksusti ja vahvistuu. Siihen ei tarvita mahtavaa valvontakoneistoa, kuten NSA:ta ja Illuminatia. Suomikin tekee se ihan itse ja EU taputtaa suuria rähmäkäsiään.

Suomalaiset ovat jo nyt yksi maailman tarkimmin valvotuista kansakunnista. Suomi on yhä edelleen laaja harvasti asuttu maa, missä on vain muutamia suurempia kaupunkeja, joista yksikään ei yllä kunnon maailmanmitan metropoliksi. Yksilöiden seuranta ja valvonta on helppoa, se helpottuu aina vain ja ennen kuin huomaamme, kyttäys on jo lähes täydellistä.

OIkea salaliittohan on sellainen, jota emme edes tajua, emmekä ainakaan huomaa.

***
Jokainen pikkumussu saa syntymälahjaksi kelavaltsun kivan äityspakkauksen, sekä henkilötunnuksen ja siitä se alkaa. Kukaties pikkuinen on päätynyt joihinkin rekistereihin jo ennen ilmaantumistaan tähän onnellisten ihmisten maailmaan, jos iskä ja äippä ovat testanneet geeniensä sopivuuden ja valikoineet sukupuolen. Kai ne lekuri ja neuvolakäynnitkin kirjataan. 

Sen jälkeen voit olla koko elämässäsi vain ehkä satunnaisen hetken jossain kaukomailla pois isonveljen silmistä, mutta et mielestä. Kirjaudut hupskeikkaa monenlaisiin rekistereihin, joista kertyy paljon sinua määrittäviä pieniä merkintöjä. Digiaika mahdollistaa paljon sellaista seurantaa, mihin ennen uskottiin vain Jumalan pystyvän. (Passien sormenjälkirekisterinkin käyttöä halutaan laajentaa.)

Jokaisella koululaisellakin on taskussaan luuri, minitietokone, minkä signaaleita voidaan seurata melkoisella tarkkuudella. Aikuisten ja heidän ajoneuvojensa tarkkailua tarvitaan siksi, ettei alati mm. päihtymisaineiden ylikäyttöä, tupakinpolttoa, seksin ostamista tai vuokraamista, salametsästystä, tirkistelyä tai jotain veronkiertoa, yms. mielessään hautovat kierot suomalaiset pääsisi hetkeksikään livahtamaan valtsun valvonnasta. Siispä autoihinkin asennetaan lähivuosina jokin laite satelliittiseurantaa varten.

Tienkäytön tai ajokilometrien verottamisen kanssa noilla tulevilla satelliitti-vikineillä ei tietenkään ole mitään todellista tekemistä. Maksujen karhuaminen verovaltion säkkiin on sujunut jo kymmeniä vuosia loistavasti vain ajokkeja ja polttoainetta verottamalla. Niin ja lisäksi sakottamalla aina, kun se on mahdollista.

***
Euroopan avaruusjärjestö ESA laukoo Kourousta Ranskan Guayanasta avaruuteen Galileo paikannussatelliitteja 23.000 kilometrin korkeuteen, minne niitä tulee tiettävästi 30 kappaletta seuraavien kuuden vuoden kuluessa. Galileo-järjestelmän pitäisi olla valmiina valvomaan mm. jokaisen eurooppalaisen ajopelin sijaintia vuonna 2020.

Galileosta tulee tietenkin ainakin yhtä loistava saavutus kuin eurooppalaisesta yhteisvaluutasta. Mutta oikeastaan koko kymmeniä miljardeja maksavalla paikannussysteemillä ei ole mitään järjellistä käyttöä, kun vanhassakin olisi ollut vara parempi. 

Siksipä kai pieni, mutta sisukas Suomikin kantaa kortensa kekoon ja pakollistaa Galileo-satelliittivalvonnan edes autoihin. Kyllähän poliitikot ja byrokraatit pian keksivät paikannussatelliiteille monenlaista kivaa käyttöä. Jos kaikki menee vanhojen kaavojen mukaan, systeemi perustetaan kiireesti amerikkalaisen gps:n pohjalle, mutta pian huomataankin, että voi kehno: Laitetaankin kaikki uusiksi Galileolle!

Ei kai sekään haittaa, että pian puolella suomalaisista ei pian ole enää varaa tai halua auton pitämiseen. Halut vain vähenevät, jos vanhaankin autoon tarvitaan satelliittilaite, alko-ajonesto ja ties mitä vielä. Varmaan listalla ovat kuskin kypärä ja automaattiturvavyöt, sekä nukahtelunestäjä? Liikennesakot varmaan veloitetaan tililtä automaattisesti ja se on kolmesta poikki, silloin sammuu masiina.

Autoja tarvitaan vain vähemmän, koska ikääntyvällä väellä on kumminkin edessään pakkomuutto taajamiin ja kaupunkien lähiöihin, koska maalla ei ole enää edes hautaushuoltoa. Nuoret eivät maalle muuta, heille pitää olla asvalttia skeitti- tai potkulaudan ja lenkkarin alle. Autoja nuoret eivät enää välttämättä halua.

***
Mutta ei hätää, kyllä kaikkia julkisiakin kulkineita seurataan. Kulkijoita tarkkaillaan sitten mm. kännyköiden, katukameroiden, sosialistisen median päivitysten, maksukorttien, kaupan korttien ja tarvittaessa vaikka erilaisten robolennokkien avulla. Jos on tarvetta, ihmisiäkin vielä käytetään tarkkailijoina.

Öky-EU:n pirtaan ei tietenkään käynyt ajatus siitä, että olisi vain kehitetty USA Air Forcen hoitelemaa ja taatusti hyvin toimivaa koko pallon kattavaa gps-systeemiä yhdessä amerikanserkkujen kanssa ja päästy halavemmalla. Brysselin neropattiarmeijan piti kustantaa veronmaksajien rahoilla EU:lle oma ja hullun kallis Galileo.

No, ökyrikasta pelaavat venäläisetkin puuhaavat omaa laajaa Glonass-navigaatiosysteemiä. Avaruustekniikan kehittämisen B-ryhmä ja ehkä tuleva A-ryhmä eli kiinalaiset, intialaiset ja japanilaiset rakentavat omia kasvavia systeemejään satelliittipaikannukseen. 

Matalilla maan kiertoradoilla satelliitteja ja avaruusromua on jo niin paljon, että ne muodostavat teräsvaipan pallon ympärille. Mutta on niitä ollut vielä aurinkoisiakin päiviä.

Korkeammilla kiertoradoillakin on kohta niin paljon tavaraa, että toisiinsa ne siellä varmaan kopisevat. Lisäksi maata kiertää tai tarkkailee eri korkeuksilta laskematon määrä sotilaallisia satelliitteja ja vempeleitä. Siinä se juju piilee, että jokaisella maailman mahtajalla pitää olla omat kerskapelit, kylän suurin kypärä ja letku letkeä. 


***
Korkean tason kulutusjuhlat jatkuvat lähiavaruutta myöten. Pöydiltä tippuvista herkuista me maksajat, isot ja pienet, nautimme vain edustajiamme välityksellä. Täältä tähän!

(Hei! Tämä ei sitten ole viharyhmäkiihotuskirjoitus, paitsi jos kirjaimet otetaan irralleen ja hölskytellään ne jossain uuteen järjestykseen.)


***
LISÄYS 19.9: Pähkähullu Suomi. Ote oikeusministeriön lakiluonnoksen tekstistä:
"Kiellettyä on sukupuolielimeen rinnastettavalla tavalla tunkeutuminen toisen kehoon”.

Nähtävästi sukupuoliseen seurusteluun ainakin heteroparin kesken pitää tulevaisuudessa anoa lupa todistajien läsnäollessa? Lue lisää Talouselämästä.

***

Ei kommentteja: